loading...

کاربرد پالس اکسیمتر

بازدید : 49
سه شنبه 16 فروردين 1401 زمان : 9:32

اشباع اکسیژن معیاری مهم برای سنجش میزان عملکرد ریه ها است. هنگامی که ما در هوا تنفس می کنیم، ریه های ما اکسیژن را به رگ های خونی کوچکی به نام مویرگ ها منتقل می کنند. به نوبه خود، این مویرگ ها خون غنی از اکسیژن را به قلب می فرستند و سپس آن را از طریق شریان ها به بقیه بدن پمپ می کنند. اندام های ما برای کارکرد صحیح نیاز به یک منبع دائمی اکسیژن دارند.
هنگامی که ظرفیت ریه ها برای انتقال اکسیژن به خون مختل می شود، اشباع اکسیژن خون کاهش می یابد و به طور بالقوه اندام های ما را در معرض خطر قرار می دهد. یک پالس اکسیمتر می تواند به سرعت این افت اشباع اکسیژن را تشخیص دهد و مردم را از نیاز به مداخله پزشکی آگاه کند.
اگر تا به حال تحت معاینه فیزیکی قرار گرفته اید یا برای یک عمل پزشکی به پزشک مراجعه کرده اید، اشباع اکسیژن خون خود را با یک پالس اکسیمتر اندازه گیری کرده اید. اخیراً، گسترش COVID-19، که می تواند باعث کاهش قابل توجه اشباع اکسیژن خون شود، باعث افزایش محبوبیت پالس اکسیمترهای خانگی شده است. (برخی از افرادی که نگران هستند یا از ابتلا به کووید-19 می ترسند، پالس اکسی متر را با هدف نظارت بر سطح اکسیژن خون خود خریداری کرده اند.)
به یاد داشته باشید که همه تغییرات در پالس اکسیمتری مربوط به COVID-19 نیست. سایر مسائل مرتبط با ریه، مانند ذات‌الریه و لخته شدن خون، می‌تواند منجر به خوانش پایین پالس اکسیمتری شود. بنابراین، خوانش مداوم پایین باید با پزشک مشورت شود.
یک دستگاه الکترونیکی کوچک به نام پالس اکسیمتر بر روی قسمتی از بدن، معمولاً نوک انگشت، بسته می شود.

بازدید : 36
شنبه 11 دی 1400 زمان : 8:41

COVID-19 همیشه باعث مشکلات تنفسی واضح نمی شود حتی زمانی که افراد به سمت نارسایی تنفسی می روند. ویلما اوگیمی، ساکن هونولولو، اخیراً داستان موفقیت خود را در تشخیص زودهنگام در استفاده از یک دستگاه کوچک به اشتراک گذاشته است - پس از اینکه نتیجه آزمایش منفی کاذب برای ویروس دریافت کرد. تکنسین پزشکی بازنشسته و خانواده اش می دانستند که چیزی درست نیست، زیرا ویلما همچنان احساس خستگی می کرد.
هاوایی نیوز ناو گزارش داد: «تریسیا آراکی»، دختر ویلما، گفت: «مامان بدون سرفه، تنگی نفس، فقط تب خفیف و بدن درد داشت و بسیار خسته بود. اما ما به کووید مشکوک نشدیم زیرا او سرفه نمی‌کرد و طبق گفته خودش می‌توانست خوب نفس بکشد، اما نه بر اساس اکسیمتر.»
برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به پالس اکسیمتر، وزارت بهداشت با دکتر برنت تاتسونو، که در رشته پزشکی ریوی و مراقبت های ویژه در مرکز پزشکی ملکه کار می کند، صحبت کرد. دکتر تاتسونو در مورد پدیده "هیپوکسمی خاموش" که زمانی رخ می دهد که بیماران کووید-19 احساس خوبی دارند اما اشباع اکسیژن پایینی دارند، به اشتراک می گذارد. او توضیح می دهد که چگونه یک پالس اکسیمتر کار می کند، چه چیزی ممکن است در خواندن نادرست نقش داشته باشد و چه زمانی باید به دنبال کمک پزشکی باشید.
پالس اکسیمتر دستگاه کوچکی است که روی نوک انگشت شما قرار می گیرد تا درصد اکسیژن خون و همچنین ضربان قلب شما را اندازه گیری کند. آنها را می توان به صورت آنلاین یا در فروشگاه ها خریداری کرد که از کمتر از 10 دلار تا چند صد دلار متغیر است. همه آنها مورد تایید FDA نیستند و دقت بین مدل ها متفاوت است. همه آنها اساساً یکسان عمل می کنند و از انکسار نور مادون قرمز خون در مویرگ های سطح پوست برای اندازه گیری اشباع اکسیژن و ضربان قلب کاربر استفاده می کنند.

بازدید : 52
دوشنبه 24 آبان 1400 زمان : 12:10

پالس اکسیمتر و کواکسیمتر هر دو برای تعیین روند سطوح اشباع اکسیژن خون بیمار استفاده می شوند و در نظر گرفته شده اند که به پزشکان در مورد سطوح غیر طبیعی اشباع خون هشدار دهند. با این حال، این دستگاه ها برای اندازه گیری پارامترهای مختلف خون و استفاده از تکنیک های کمی متفاوت برای اندازه گیری استفاده می شوند.
پالس اکسیمتر دستگاه های تشخیصی غیرتهاجمی هستند که به طور مداوم میزان اشباع اکسیژن هموگلوبین در خون شریانی بیمار (SpO2) را تخمین می زنند. یک پالس اکسیمتر از یک سنسور و/یا یک پروب برای اندازه گیری SpO2 استفاده می کند که نشان دهنده اشباع اکسیژن عملکردی است. این نسبت هموگلوبین اکسیژن دار (هموگلوبین حامل اکسیژن O2Hb) به هموگلوبین عملکردی (هموگلوبین که قادر به حمل اکسیژن است) است. عملکرد این ابزارها بر اساس اندازه گیری تغییرات جذب نور ناشی از ضربان های جریان خون شریانی است. این اکسیمترها شامل منابع نور قرمز و مادون قرمز (معمولاً LED)، آشکارسازهای نوری و کاوشگرهایی هستند که نور را از طریق یک بستر شریانی ضربانی مانند نوک انگشت، لاله گوش یا پا عبور می دهند.
از سوی دیگر، کواکسی متر تهاجمی است و از نمونه خون برای اندازه گیری مقدار متفاوت استفاده می کند: SaO2، که نشان دهنده اشباع اکسیژن کسری است. این نسبت هموگلوبین اکسیژن دار به هموگلوبین کل است. اندازه‌گیری SaO2 هموگلوبین ناکارآمد را در نظر می‌گیرد (هموگلوبینی که نمی‌تواند اکسیژن را حمل کند، که دیشموگلوبین نیز نامیده می‌شود)، که اندازه‌گیری پالس اکسیمتر اینطور نیست.
با طراحی ارگونومیک انحصاری، اولین تستر عملکردی پالس اکسی متر SpO2 است که در یک دستگاه دستی و با کاربری آسان عرضه می شود. با سه پیش تنظیم سفارشی که به طور ویژه طراحی شده اند، سبک و انعطاف پذیر است تا آن را به سریع ترین و ساده ترین دستگاه آنالیز پالس اکسیمتر در بازار امروز برای آزمایش عملکرد SpO2 تبدیل کند. یک صفحه نمایش LCD مفید و سه دکمه ساده تغییر سریع پارامترها و مشاهده هر سیگنال خروجی ارسال شده به پالس اکسیمتر را در یک نگاه آسان می کند.

بازدید : 39
دوشنبه 3 آبان 1400 زمان : 9:36

اکسیمتری پالس انقلابی در کنترل اکسیژن رسانی به صورت مداوم ، دقیق و غیر تهاجمی ایجاد کرده است. علیرغم استفاده همه جا از آن ، این تصور ماست و توسط مطالعات تأیید شده است که بسیاری از ارائه دهندگان اصول اساسی مکانیسم عملکرد آن را نمی دانند. این دانش به این دلیل مهم است که مبنای مفهومی را برای درک محدودیت های آن و تشخیص زمانی که قرائت پالس اکسیمتر ممکن است اشتباه باشد ، ارائه می دهد.
در این بررسی ، ما در مورد اینکه چگونه پالس اکسیمترها قادرند هموگلوبین اکسیژن دار را از هموگلوبین اکسیژن دار تشخیص دهند و چگونه می توانند اشباع اکسیژن را فقط از قسمت شریانی خون تشخیص دهند ، بحث می کنیم. بر اساس این اصول ، ما در مورد شرایط مختلفی که می تواند باعث قرائت های جعلی و مکانیسم های زیربنایی آنها شود بحث می کنیم.
پالس اکسیمتر با توانایی خود در نظارت مستمر و از راه جلدی اشباع اکسیژن عملکردی هموگلوبین در خون شریانی (SaO2) انقلابی در پزشکی مدرن ایجاد کرده است. اکسی متری پالس آنقدر در مراقبت های پزشکی شایع است که اغلب به عنوان پنجمین نشانه حیاتی تلقی می شود. 1 درک نحوه عملکرد فناوری و محدودیت های آن بسیار مهم است زیرا خواندن اشتباهات می تواند منجر به آزمایش های غیر ضروری شود.
واحد مراقبت های ویژه همچنین می تواند با حواس پرتی مراقبین ، ایمنی بیمار را تضعیف کند. برای تشخیص تنظیماتی که در آن قرائت پالس اکسیمتر اشباع اکسیژن (SpO2) ممکن است منجر به تخمین غلط SaO2 واقعی شود ، درک دو اصل اساسی پالس اکسی متری مورد نیاز است: نحوه تشخیص اکسی هموگلوبین (O2Hb) از دئوکسی هموگلوبین ( HHb) و (ii) نحوه محاسبه SpO2 فقط از قسمت شریانی خون.

https://penzu.com/p/1306df4b

بازدید : 41
چهارشنبه 21 مهر 1400 زمان : 11:03

اکسیمتر سنج می تواند ابزاری موثر برای نظارت خانگی بر میزان اکسیژن خون در بیماران مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 و همچنین محرکی برای مراجعه به مشاوره بالینی یا ارجاع مراقبت های بیمارستانی باشد به در سال های اخیر هزینه پالس اکسیمتری به طور چشمگیری کاهش یافته است و در حال حاضر ابزاری بسیار مقرون به صرفه برای نظارت بر خود است و اغلب ارزان تر از دماسنج دیجیتال است. در سنگاپور ، پالس اکسیمترها در پاسخ به میزان بالای آلودگی و هجوم انواع جدید SARS-CoV-2 به هر خانوار توزیع می شود. هدف این است که بیماران مبتلا به هیپوکسی خاموش را در غیاب علائم دیگر یا نسبتاً خفیف COVID-19 با توجه به ارتباط پیشنهادی بین ظهور هیپوکسی خاموش ، شروع وخامت بالینی و پیامدهای ضعیف تشخیص دهیم.
این برای عمل بالینی شما به چه معناست:
هر بیمار مبتلا به علائم تنفسی نیاز به ارزیابی توسط HCP مناسب دارد (این می تواند از طریق تلفن باشد). استفاده از پالس اکسی متری به عنوان بخشی از نظارت دقیق بیماران در طول عفونت SARS-COV-2 ممکن است بر اساس نتیجه ارزیابی و طبق دستورالعمل های ملی مورد توجه قرار گیرد.
پالس اکسیمتری خانگی را برای افرادی در نظر بگیرید که: تشخیص COVID-19 (نتیجه آزمایش بالینی یا مثبت) و علامت دار و یا بالای 65 سال یا <65 سال و از نظر بالینی بسیار آسیب پذیر در برابر COVID یا در مواردی که قضاوت بالینی اعمال می شود ، با توجه به حساب چند عامل خطر اضافی COVID
در حال حاضر ، هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند میزان نظارت روزانه بر خود را هدایت کند. یک توصیه منطقی برای بیماران مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 این است که اشباع اکسیژن خود را دو بار در روز صبح و شب (یا بیشتر در صورت تجویز پزشک خود) یا به دنبال تشدید علائم مانند درد قفسه سینه بررسی کنند. ، تنفس سریع یا مشکل (در حالت استراحت یا هنگام صحبت کردن)
قرائت پالس اکسیمتر باید روی انگشت گرم گرفته شود و بیمار در حالت عمودی (نشسته) و در حال استراحت قرار گیرد.

بازدید : 44
شنبه 3 مهر 1400 زمان : 10:59

پالس اکسیمتر یک دستگاه کوچک است که شبیه یک گیره تراشه یا یک سنجاق بزرگ لباس است. شما انگشت خود را محکم در داخل قرار می دهید (بیشتر نیاز به طرف ناخن دارد) و در عرض چند ثانیه با اعدادی روشن می شود که میزان اکسیژن خون و ضربان قلب شما را نشان می دهد. اکسیژن اکثریت افراد سالم حدود 95 تا 98 درصد دریافت می کنند. برخی از افراد با شرایط بهداشتی موجود ممکن است خواندن نرمال پایین تری داشته باشند. اگر تعداد آنها به 93 یا 92 یا کمتر رسید ، باید با پزشک خود مشورت کنید.
دستگاه همچنین ضربان قلب شما را نشان می دهد. ضربان قلب طبیعی در حالت استراحت برای بزرگسالان بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه متغیر است ، اگرچه ورزشکاران با آمادگی قلبی عروقی بیشتر نبض کمتری خواهند داشت.
یکی از نکاتی که در مورد خواندن پالس سنج باید به خاطر بسپارید این است که بسیاری از آنها به گونه ای طراحی شده اند که توسط شخصی که رو به شما قرار دارد خوانده شود ، نه شخصی که آن را پوشیده است. اولین باری که دستگاه خانگی خود را امتحان کردم ، به نظر می رسید سطح اکسیژن من 86 هشداردهنده بود ، اما بعد متوجه شدم که آن را وارونه می خوانم. (سال 98 بود).
وقتی انگشت خود را در یک پالس اکسیمتر قرار می دهید ، طول موج های مختلف نور را از طریق انگشت شما عبور می دهد (شما چیزی را احساس نخواهید کرد). این هموگلوبین ، یک مولکول پروتئین در خون شما که اکسیژن را حمل می کند را هدف قرار می دهد. هموگلوبین بسته به سطح اکسیژن حامل مقادیر و طول موج های مختلف نور را جذب می کند. پالس اکسیمتر شما یک عدد خوانده می شود درصدی که میزان اشباع اکسیژن در خون شما را نشان می دهد. اگر در 20 سال گذشته به پزشک رفته اید ، پالس اکسیمتری را تجربه کرده اید.

بازدید : 54
چهارشنبه 17 شهريور 1400 زمان : 9:31

پالس اکسیمتر دستگاهی است که بررسی می کند خون شما چقدر اکسیژن حمل می کند.
معمولاً یک گیره کوچک در انتهای انگشت شما قرار می گیرد. (گاهی اوقات روی پنجه یا لاله گوش شما قرار می گیرد.) این دستگاه یک پرتو نور را از طریق پوست عبور می دهد. سطح اکسیژن شما را با اندازه گیری درصد خون حمل کننده اکسیژن برآورد می کند. سطح اکسیژن (یا اشباع اکسیژن ، SpO2) روی صفحه نمایش نشان داده می شود.
در مطب پزشکان و بیمارستانها از پالس اکسیمتر استفاده می شود. ممکن است پزشک شما فکر کند که استفاده از آن در خانه ایده خوبی است. این ممکن است در مورد افرادی که دارای شرایطی هستند که بر سطح اکسیژن آنها تأثیر می گذارد صادق باشد. به عنوان مثال می توان به افرادی اشاره کرد که مشکلات قلبی یا ریوی طولانی مدت یا عفونی مانند COVID-19 دارند. دستگاهی را انتخاب کنید که دارای خواندن دقیق باشد. اگر می خواهید در انتخاب یکی از آنها کمک بگیرید ، با پزشک خود مشورت کنید.
چرا استفاده می شود؟
معمولاً سطوح پایین اکسیژن خون علائمی مانند خستگی یا تنگی نفس ایجاد می کند. اما با برخی مشکلات سلامتی ، ممکن است علائم کمبود اکسیژن خون را نداشته باشید. پزشک ممکن است اکسیژن شما را در زمان های مختلف بررسی کند. این می تواند به شما کمک کند بفهمید چه زمانی به مراقبت های پزشکی احتیاج دارید حتی اگر علائمی ندارید.
چگونه از پالس اکسیمتر استفاده می کنید؟
پالس اکسیمتر را روشن کنید. (بررسی کنید که دارای باتری است.) آن را در انتهای انگشت خود محکم کنید. ناخن شما باید رو به بالا باشد. نتایج را در چند ثانیه خواهید دید.
این دستگاه دو نتیجه می دهد: سطح اکسیژن خون (SpO2) و ضربان نبض (PR). پزشک می تواند به شما کمک کند که بدانید چه عددی برای شما طبیعی است.
در صورت داشتن دستان سرد یا استفاده از لاک ناخن یا ناخن مصنوعی ، دستگاه ممکن است هیچ نتیجه ای نشان ندهد. دست خود را گرم کنید ، یا لاک یا ناخن را بردارید. یا انگشت دیگری را امتحان کنید.
پزشک ممکن است سطح اکسیژن شما را در زمان های مختلف ، در حین ورزش یا هر زمان که علائم شما بدتر شود ، بررسی کند. در صورت نیاز به نشان دادن آن به پزشک ، سطوح خود را ثبت کنید.

https://www.scoop.it/u/pulseoxymeter12

بازدید : 46
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 زمان : 9:58

در صورت عدم وجود عوامل خطر یا علائم ، بسیاری از افراد برای سنجش خود پالس اکسیمتر خود را خریداری کرده اند. در نظرسنجی نی از 15000 پیرو شبکه های اجتماعی توسط نویسنده اصلی ، بیش از 60٪ گفتند که یک اکسی متر پالس در خانه دارند. به نظر می رسد بسیاری از بیماران مبتلا به covid-19 حاد قادر به یادگیری نحوه استفاده از پالس اکسی متر هستند و مایل به خواندن منظم هستند (نگاه کنید به چشم انداز بیمار همراه)
علی رغم اشتیاق گسترده و داشتن مالکیت پالس اکسی متر توسط افراد غیر روحانی ، سیاست رسمی دید محدودکننده تری را در مورد افرادی که برای کنترل covid-19 استفاده می کنند (به عنوان مثال افراد بالای 65 سال و با عوامل خطر مرتبط و بیماری های همراه مانند چاقی ، دیابت یا ضعف) . راهنمای WHO بیان می کند که اکسیمترهای استفاده خانگی باید "در بیماران علامت دار با کووید -19 و عوامل خطر برای پیشرفت به بیماری شدید که در بیمارستان بستری نیستند" در نظر گرفته شود.
این خطر فرضی وجود دارد که استفاده از اکسی متر خانگی باعث تشدید اضطراب شود. در تجربه بالینی نویسندگان ، این امر نادر است ، و در واقع ممکن است اکسی متری در منزل برای کمک به کنترل اضطراب در طی حفره حاد انجام شود. یک مطالعه کیفی قبلی توسط تیم خودمان نشان داد که بیماران و اقوام در شرایط طولانی مدت با اطمینان از اکسی متری در خانه اطمینان می یابند. اگر بیماران دریافتند که پالس اکسیمتر در خانه اضطراب آنها را بدتر می کند ، نباید از آن استفاده کنند.

بازدید : 55
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 زمان : 9:55

محدوده طبیعی اشباع اکسیژن در بیماران بدون بیماری مزمن ریه در حالت استراحت 94-98٪ است. خواندن پالس اکسی متر 92٪ یا پایین تر یکی از ویژگی های اصلی بیماری شدید در covid-19 حاد است (نیاز به مراجعه فوری به بیمارستان است ) بسته به دامنه طبیعی خود بیمار ، قرائت 93-94٪ ممکن است بیماری متوسط را نشان دهد (برای مثال در کلینیک جامعه نیاز به ارزیابی سریع دارد) . روند مهم است: قرائت مرزی و سقوط بسیار بیشتر نگران کننده است از مرزی و پایدار یا رو به افزایش. خواندن پالس اکسی متر بخشی از ارزیابی وسیعتر از بیمار است: در صورت وجود پرچم های قرمز (مانند درد قفسه سینه مرکزی یا لب های آبی) ، بیمار باید تحت مراقبت سریع قرار گیرد تا از نظر اندازه گیری اکسیمتر مراقبت های فوری انجام شود. کاهش اشباع 3٪ یا بیشتر در مورد فشار غیر طبیعی تلقی می شود و باید ارزیابی بیشتری را به دنبال داشته باشد.
بیماران مبتلا به بیماری مزمن ریه غالباً دارای درجاتی از هیپوکسی هستند که در این حالت میزان اشباع هدف به طور کلی بین 88٪ تا 92٪ کاهش می یابد . این بیماران اغلب از آنچه برای آنها طبیعی است آگاه هستند. افت 3٪ یا بیشتر از حد طبیعی برای بیمار حکم ارزیابی بیشتری را دارد و افت 4٪ یا بیشتر ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشد.
اشباع شبانه (کاهش در میزان اکسیمتر بیمار در شب) تا 3٪ معمولاً اتفاق می افتد. حداکثر تا پنج قسمت کوتاه در هر شب به دلیل تغییر در عمق تنفس در هنگام خواب ، طبیعی تلقی می شود (به خصوص اگر بیماری ریوی از قبل وجود داشته باشد.) برای تشخیص این بیماری کاملاً ناخوشایند است.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
نویسندگان
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 153
  • بازدید کلی : 552
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :